DFDS har succes med Commentors konsulenter

DFDS: Vi har altid haft succes med Commentors konsulenter

DFDS og Commentor har samarbejdet i mere end fem år. ”Vi har et tæt samarbejde med Commentor, der langt hen ad vejen baserer sig på tillid. Ikke blind tillid, men tillid oparbejdet gennem samarbejdet”, siger IS manager Peter Riise, DFDS.

DFDS beskæftiger cirka 6.000 medarbejdere. 400 af dem har deres daglige gang på hovedkontoret i København og blandt de 400 finder vi Peter Riise og hans 20 mand store Passenger Systems Development afdeling. Herfra udvikles, vedligeholdes og driftes de it-systemer, der styrer, administrerer og kontrollerer alt omkring DFDS’s booking og bestillinger inklusiv eksport af data til finansielle systemer.

Meget høj fleksibilitet

”Det er selvfølgelig ikke en tilfældighed, at vi har samarbejdet med Commentor i så mange år. Det er jo ikke som sådan it, vi køber. Nej, det er mere sikkerhed og tryghed for, at vores forretning kører. Det giver simpelthen ro i maven, at vi altid har haft stor succes med Commentors konsulenter. Det er erfarne specialister, der hurtigt kan komme i gang med opgaven”, siger Peter Riise.

”Helt overordnet tror jeg, at det betyder meget, at konsulenterne er fast tilknyttet Commentor og ikke er freelancere. Det har i hvert fald i praksis ofte vist sig, at Commentor simpelthen rykker hurtigere, når vi har behov. Som kunde opleves det som en meget høj grad af fleksibilitet”.

Faglige aftryk

”Der er to forhold, der først og fremmest gør sig gældende, når vi bruger Commentor”, fortæller Peter Riise: ”Konsulenten skal selvfølgelig have en specifik viden og kompetence, som vi ikke selv har. Men derudover, og det er i virkeligheden mindst ligeså væsentligt; konsulenten skal være i stand til at efterlade sig noget af den viden i min organisation. Vi skal som organisation være mere kompetente, når han slutter, end da han begyndte. Og det er langt fra alle konsulenter, der er i stand til at efterlade sig den slags faglige aftryk”, konstaterer Peter Riise.

Vidensdeling

Vigtigheden af at ”efterlade spor” pointerer Peter Riise også i forhold til Commentors viden om Microsoft’s produkter.

”Commentor driver en række forskellige ERFA-grupper for sine kunder, som vi har stort udbytte af at deltage i”, siger Peter Riise. ”Vi bruger oftest ERFA-møderne til at få mere viden om Microsoft’s produkter, og der må jeg bare sige, at Commentor har så tilpas stor og bred viden, at vi får rigtig meget med hjem”, slutter Peter Riise.