Om DFIM
DFIM er en selvstændig garantifond under Forsikring & Pension, der bl.a. har til formål at håndtere skader forvoldt af enten ukendte, udenlandske eller uforsikrede køretøjer. Det drejer sig om skader, der løber op over 70 millioner kroner årligt. Hidtil er skaderne blevet betalt over forsikringspræmien af de motordrevne køretøjer, hvor der er tegnet den lovpligtige ansvarsforsikring.
En ny lov har gjort det muligt for DFIM at udskrive dagsgebyrer til ejerne af uforsikrede køretøjer. De havde derfor behov for at få udviklet et inddrivelsessystem med integration af data til og fra forskellige systemer som E-boks, Motorregistret, Forsikringernes Fællesregister og DFIM’s eget ERP-system mv.
Derudover skulle systemet integreres med en række forskellige eksterne løsninger som f.eks. MobilePay, DIBS og inkasso. Der er valgt en Azure baseret løsning til opgaven.
Sådan har vi hjulpet DFIM med nyt cloudbaseret inddrivelsessystem
- DFIM har fået et moderne og brugervenligt cloudbaseret inddrivelsessystem, der fremadrettet skal understøtte, at antallet af uforsikrede køretøjer minimeres.
- Systemet er integreret til bl.a. motorregistret, MobilePay, DIBS, inkasso og ERP
- Inddrivelsessystemet understøtter medarbejderne i DFIM til at administrere de mange uforsikrede køretøjer.
- Commentor håndterer kildekode, backup, versionsstyring, bug tracking og change request.
DFIM udtaler
”Det var centralt for os, at vi fik et topmoderne system med fokus på en automatiseret løsning. Vi har på Commentors anbefaling fået en Azure-baseret cloud løsning, som passer utroligt godt til vores øvrige setup. Commentor har levet fuldt op til vores forventninger, og har holdt både aftalt pris og tid. Netop tiden var en særlig vigtig faktor for os, da vi havde en kort tidsramme at arbejde med, fra opgaven blev sat i gang til løsningen skulle stå klar 1. januar 2019, hvor den nye lov trådte i kraft. Jeg er meget stolt af den løsning, vi har fået og den måde vi i samarbejde har løst opgaven”.
Peder Herbo, underdirektør og IT- og digitaliseringschef, Forsikring & Pension
DFIM udtaler
”Det var centralt for os, at vi fik et topmoderne system med fokus på en automatiseret løsning. Vi har på Commentors anbefaling fået en Azure-baseret cloud løsning, som passer utroligt godt til vores øvrige setup. Commentor har levet fuldt op til vores forventninger, og har holdt både aftalt pris og tid. Netop tiden var en særlig vigtig faktor for os, da vi havde en kort tidsramme at arbejde med, fra opgaven blev sat i gang til løsningen skulle stå klar 1. januar 2019, hvor den nye lov trådte i kraft. Jeg er meget stolt af den løsning, vi har fået og den måde vi i samarbejde har løst opgaven”.
Underdirektør og IT- og digitaliseringschef, Forsikring & Pension
Kontakt
Har du en finansiel løsning, der skal udvikles i cloud eller går du med tanker om at jeres løsning skal moderniseres til cloud – så tag fat i os. Vi deler gerne ud af vores erfaring, hvor vi bl.a. kommer ind på muligheder, pitfalls, og hvad der er best practice. Hent vores gratis guide, der gør din virksomhed klar til at komme videre med jeres cloud-løsning og læs mere om Microsoft Azure
Læs mere om, hvilke services vi tilbyder, og se flere af vores andre cases
Udvalgte cases med Microsoft Azure Services
Vi udvikler software og it-løsninger designet og optimeret til at tackle præcis den problemstilling, vores kunder står overfor. Vi har mange års erfaring med Application Management Service, integration på enterprise-niveau, og som uafhængig leverandør anbefaler vi altid de mest passende teknologi til det konkrete formål. Vi følger altid op med service – også efter udviklingsfasen.
Herunder vises et par udvalgte cases med Microsoft Azure Services.
PensionsInfo
Udvikling af en helt ny løsning, på en ny og moderne cloudarkitektur med performance optimering
Synoptik
Integration mellem POS-system, betalingsystem og forretningslogik i Azure Logic Apps
Københavns kommune
Xamarin App udvikling og best practices i Development process, DevOps og Azure