Kundeportal
Statens Administration (SAM) er en styrelse under Finansministeriet, der varetager løn- og regnskabsadministration for ca. 160 statslige kunder med samlet ca. 55.000 ansatte.
For at skabe et overblik i forhold til kunderne har SAM fået udviklet en Kundeportal, der sikrer vidensdeling og gennemsigtighed. Opgaven indebar, at alle væsentlige informationer vedrørende kunder og kontaktpersoner skulle centraliseres via portalen, så alle medarbejdere hos SAM og SAM’s kunder har let adgang til oplysningerne. Det omhandler bl.a. dokumenter som kontrakter, mødereferater, kontaktoplysninger og lignende. Derudover indeholder portalen arbejdslister i form af drejebøger samt aktionslister fra møder.
Sådan har vi hjulpet Statens Administration:
Commentor har udviklet en brugervenlig Kundeportal, der gør det let at:
- dele og versionsstyre dokumenter
- håndtere stamdata
- formidle ledelsesinformation
- dele og vedligeholde information
Portalen sikrer at væsentlige informationer omkring kunder er blevet centraliseret.
SAM har fået en moderne, digital løsning, der effektiviserer, tidsoptimerer og øger serviceniveauet overfor deres kunder. Løsningen er udviklet og integreret mod en Microsoft SQL server og Microsoft SharePoint, der anvendes som dokumenthåndteringssystem. Commentor er ansvarlig for support og vedligehold af løsningen. Det indebærer løbende opkald fra driftsansvarlig og superbruger hos SAM, fejlsøgning i applikationens setup, rapportering, sparring med driftsansvarlig og identificering af root cause til problemer.
Statens Administration udtaler
“Med Kundeportalen har vi digitaliseret vores kundekontakt og fået et langt bedre overblik over vores kunder, der gør det muligt for os at agere mere professionelt og struktureret i vores løbende kundedialog. Jeg har været rigtig glad for samarbejdet med Commentor. De har lyttet til, og forstået vores behov, og været i stand til at transformere den viden til lige præcis det vi efterspørger.“
Per Helmer Roos, Kontorchef, Statens Administration
Statens Administration udtaler
“Med Kundeportalen har vi digitaliseret vores kundekontakt og fået et langt bedre overblik over vores kunder, der gør det muligt for os at agere mere professionelt og struktureret i vores løbende kundedialog. Jeg har været rigtig glad for samarbejdet med Commentor. De har lyttet til, og forstået vores behov, og været i stand til at transformere den viden til lige præcis det vi efterspørger.“
Kontorchef, Statens Administration
Kontakt
Commentor rådgiver, udvikler og vedligeholder forretningskritisk software og it-systemer for Danmarks største private og offentlige aktører. Vi specialudvikler it-løsninger designet til at tackle præcis den problemstilling, vores kunder står overfor.
Som uafhængig leverandør anbefaler vi altid den mest passende teknologi til det konkrete formål. Vi har løsningens komplette levetid in mente, og vi følger op med service – også efter udviklingsfasen.
Udvalgte cases
Vi udvikler software og it-løsninger designet og optimeret til at tackle præcis den problemstilling, vores kunder står overfor. Vi har mange års erfaring med Application Management Service, integration på enterprise-niveau, og som uafhængig leverandør anbefaler vi altid de mest passende teknologi til det konkrete formål. Vi følger altid op med service – også efter udviklingsfasen.
Herunder vises et par udvalgte cases.
SKI-leverandør
Commentor er tildelt rammeaftale for SKI 02.18 IT-løsninger, Staten og Kommunernes Indkøbsservice.
Søfartsstyrelsen
Udviklings– og testmiljøer er flyttet til Azure, hvilket har medført øget agilitet og omstillingsparathed
Københavns kommune
Xamarin App udvikling og best practices i Development process, DevOps og Azure