Om Synoptik
Synoptik er en af Skandinaviens største optikerkæder og markedsledende i Danmark. Kæden har i 2019 lanceret en brilleabonnementsordning til deres kunder. I første omgang via kædens butikker i Sverige.
Til håndtering af den nye service var det nødvendigt, at Synoptiks legacy-systemer blev integreret med et standardsystem, så kæden fik en løsning, der kunne integrere data ud fra en række opsatte kriterier fra virksomhedens POS-system til deres betalingssystem.
For Synoptik var det fra starten en vigtig og afgørende forudsætning, at Commentor kunne påtage sig en kort leverance og imødekomme Synoptiks fokus på time-to-market med en MVP-løsning. For at sikre optimal applikationsudvikling og drift af Synoptik App’en, er der indgået en Application Management Service aftale på hele Synoptik applikationen.
Teknologivalg
Teknologivalget ift. løsningen handlede i høj grad om at imødekomme Synoptiks strategi, som omhandler digitalisering. Derfor anbefalede Commentor en Azure-baseret løsning, der muliggør Synoptiks digitale transformation over tid ved at nedbryde datasiloer og gennem Serverless services gør det muligt at arbejde på tværs af legacy-systemer og nye standardsystemer.
Sådan har vi hjulpet Synoptik:
– AMS på hele Synoptik App’en
– bidraget med konsulentrådgivning omkring rette løsning
– lavet integration mellem Synoptiks POS-system og betalingssystem samt implementeret løsningen
– håndteringen af systemets forretningslogik op mod Azure Logic Apps
– Integration til XPO-applikationer, Synoptiks POS og synsprøvesystem
– Integration mellem Iteras og Navision.
– Integration til Svenske abonnementer, CreditSafe
– Integration til GrandVision, hvor vi arbejder med Customer 365
– Integration til kundedata, salg, statistikker fra kildesystemer til SalesForce.
– Azure Logic App som består af 16 services, pr. sprog.
– færdiggjort projektet til udrulning inden for aftalte rammer for tid og pris
– leveret en Azure-baseret løsning, der muliggør, at Synoptik kan tilbyde ny service til kunder
– været ansvarlig for den overordnede projektledelse med en agil tilgang.
Synoptik udtaler:
– Vi har haft et super godt samarbejde med Commentor. Vi har arbejdet meget agilt og taget rigtig mange beslutninger undervejs. Det har været meget positivt at opleve det høje engagement, der har været, for at vi kunne nå deadline.
Line Danvad
Business Development Manager, Synoptik
– For os handlede det om at komme i marken rigtigt hurtigt, og det lykkedes. Fra den dag vi trykkede på ”go-knappen” sammen med Commentor, gik der lige godt en måned, og så var vi i drift med en løsning, hvilket er virkelig imponerende. Det er en stor cadeau til Commentor og deres projektledelse, for Synoptik er ikke en virksomhed, der har en stor it-afdeling. Vi ønsker at købe os til de bedste ressourcer i markedet til at hjælpe os på vores digitale rejse, og det synes jeg er lykkedes til fulde sammen med Commentor.
Mikkel Bro
Supply Chain & IT Director, Synoptik
Synoptik udtaler:
– Vi har haft et super godt samarbejde med Commentor. Vi har arbejdet meget agilt og taget rigtig mange beslutninger undervejs. Det har været meget positivt at opleve det høje engagement, der har været, for at vi kunne nå deadline.
Business Development Manager, Synoptik
– For os handlede det om at komme i marken rigtigt hurtigt, og det lykkedes. Fra den dag vi trykkede på ”go-knappen” sammen med Commentor, gik der lige godt en måned, og så var vi i drift med en løsning, hvilket er virkelig imponerende. Det er en stor cadeau til Commentor og deres projektledelse, for Synoptik er ikke en virksomhed, der har en stor it-afdeling. Vi ønsker at købe os til de bedste ressourcer i markedet til at hjælpe os på vores digitale rejse, og det synes jeg er lykkedes til fulde sammen med Commentor.
Supply Chain & IT Director, Synoptik
Kontakt
Har du en finansiel løsning, der skal udvikles i cloud eller går du med tanker om at jeres løsning skal moderniseres til cloud – så tag fat i os. Vi deler gerne ud af vores erfaring, hvor vi bl.a. kommer ind på muligheder, pitfalls, og hvad der er best practice. Hent vores gratis guide, der gør din virksomhed klar til at komme videre med jeres cloud-løsning og læs mere om Microsoft Azure
Læs mere om, hvilke services vi tilbyder, og se flere af vores andre cases
Udvalgte cases med Microsoft Azure Services
Vi udvikler software og it-løsninger designet og optimeret til at tackle præcis den problemstilling, vores kunder står overfor. Vi har mange års erfaring med Application Management Service, integration på enterprise-niveau, og som uafhængig leverandør anbefaler vi altid de mest passende teknologi til det konkrete formål. Vi følger altid op med service – også efter udviklingsfasen.
Herunder vises et par udvalgte cases med Microsoft Azure Services.
PensionsInfo
Udvikling af en helt ny løsning, på en ny og moderne cloudarkitektur med performance optimering
Synoptik
Integration mellem POS-system, betalingsystem og forretningslogik i Azure Logic Apps
Københavns kommune
Xamarin App udvikling og best practices i Development process, DevOps og Azure